Otázky a odpovede:

Čo potrebujem k aktivácii konta Office365?

  • byť zamestnancom alebo študentom SZU
  • prístupové údaje (meno a heslo)
  • pripojenie na internet
  • počítač… a trošku trpezlivosti

Ako získam meno a heslo?

  • zamestnanci ktorí majú prístup do systému MAIS používajú také isté prihlasovacie údaje aj do Office365 s jedným malým rozdielom: ku svojmu prihlasovaciemu menu doplnia @szu.sk
  • všetci študenti SZU majú prístup do MAISu a doplnia si k prihlasovaciemu menu @studentszu.sk
  • ak prihlasovacie údaje nemáte stačí vyplniť formulár F001 a po preverení pravosti údajov Vám prídu na „alternatívny e-mail“, ktorý zadáte do formulára. Najneskôr do 24 hodín v pracovných dňoch. Zvyčajne do 15 minút, ale neskúšajte sa prihlásiť skôr ako za hodinu od času kedy Vám prihlasovacie údaje prídu. Chvíľu totiž trvá kým sa systémy „zobudia“.

Čo mám urobiť, keď už mám prístupové údaje?

  • prečítať si návod na prvé prihlásenie do Office365. Otvorí sa v novej karte prehliadača, takže k otázkam na tejto stránke sa viete pohodlne vrátiť. Návod má 15 bodov a sú tam obrázky krok-za-krokom
  • ak si myslíte, že návody sa čítajú ako posledná možnosť, tak sa skúste prihlásiť na stránke: http://login.microsoftonline.com/

Prihlásil/a som sa a čo ďalej?

  • pohodlne sa usaďte a preklikajte si bohatú ponuku softvéru, ktorý môžete používať online. V prvom kroku však doporučujeme zamerať sa na „Poštu“ alebo inak povedané „Outlook“. Ostatné aplikácie (programy) majú ešte čas a pripravujeme systém školení, ktoré budú dobrovoľné a bezplatné.

Som v Outlooku (pošte) a nemám tam žiadnu poštu?

  • všetko je v poriadku a nepodliehajte panike. Vaša pôvodná pošta je ešte na „starom“ poštovom serveri, ktorý poznáte pod názvom webmail.szu.sk
  • v tejto chvíli sa musíte rozhodnúť, či chcete, alebo nechcete mať v novom systéme „starú poštu“. Ak nechcete pošlite priamo z Outlooku na migracia@szu.sk správu s predmetom: „Nechcem staru postu“ Administrátor migrácie údajov automaticky vypne Vaše konto a prístup na webmail.szu.sk a všetka nová pošta už bude „chodiť“ do Outlooku.
  • ak si chcete svoju starú poštu zachovať je proces trošku, ale naozaj len trošku komplikovanejší. Musíte poslať priamo z Outlooku na migracia@szu.sk správu s predmetom: „Chcem staru postu“ Keď administrátor procesu migrácie údajov spracuje Vašu požiadavku automaticky vypne konto a prístup na webmail.szu.sk a všetka nová pošta už bude „chodiť“ do Outlooku. Chvíľu (niekoľko hodín) nebudete vidieť staré „mejly“ – a potom Vám príde správa, že konto bolo úspešne zmigrované – a správy sa „objavia“ presne tam kde majú byť.

Používam Outlook v počítači a nie webmail. Čo v takom prípade mám urobiť?

  • jednoduché riešenie: musíte kontaktovať Oddelenie informačných technológií SZU a dohodnúť si termín migrácie.  V pravom dolnom rohu stránky je v pracovnej dobe ONLINE technická podpora OIT SZU. Mimo pracovnej doby je tam OFFLINE jednoduchý kontaktný formulár a budeme Vás kontaktovať hneď ako to bude možné.

Stále čakám na prihlasovacie údaje. V čom môže byť problém?

  • ak ste zadali správny alternatívny e-mail, tak si skontrolujte aj nevyžiadanú poštu. Správca poslal dva e-maily. Jeden ako oznámenie že Vám zmenil / vytvoril heslo a druhý už s konkrétnymi údajmi. V žiadnom prípade na tieto správy neodpovedajte a ani ich neposielajte ďalej. Sú to osobné údaje určené len Vám!
  • ak sa ani tak nedopátrate k správam s prihlasovacími údajmi, kontaktujte Online alebo Offline Technickú podporu

Zabudol/a som heslo. Ako získam nové?

  • kontaktujte Online alebo Offline Technickú podporu. Operátor Vám „resetne“ heslo a pošle na Váš alternatívny e-mail. Po obdržaní nového hesla počkajte cca 60 min kým sa systémy synchronizujú a môžete sa prihlásiť novými údajmi. Zbytočné je snažiť sa získať heslo od operátora iným spôsobom. Heslo generuje a posiela systém automaticky a operátor ho nevidí.

Nepáči sa mi heslo ktoré generoval systém. Ako si ho zmením?

  • na stránke OIT SZU je v menu odkaz „Správa identít„. Zadáte používateľské meno (bez zavináča a szu.sk) alebo alternatívnu e-mailovú adresu, heslo a stlačíte tlačidlo „Prihlásiť“. Z ponuky si vyberte „Zmena hesla“ a prečítajte si čo musí heslo spĺňať aby ho systém akceptoval a vytvorte si heslo. Potom sa odhláste z portálu a počkajte 60 minút kým sa systémy synchronizujú. Hotovo. Máte nové heslo. Poznámka: toto je možné robiť len raz za 24 hodín z bezpečnostných dôvodov.

Kde všade môžem použiť prihlasovacie údaje?

  • s prihlasovacím menom vrátane zavináča szu.sk sa prihlasujete do Office365
  • bez zavináča: MAIS, EZP, Správa identít, E-TEST, PARIS, WIFI na Fakulte zdravotníctva v Banskej Bystrici a na internáte v Banskej Bystrici